Интернет, Мобильная связь, ПК, КПК, и все в том же духе.
Write comments

Re: Власна енергобезпека

Вс авг 24, 2025 17:38:51


Обіцяють в недалекому майбутньому аккуми на 90 відсотків дешевше.
Я б додому прикупив ще за таку ціну. А то вчора пасмурно було і інвертор в мережу поліз. Пару кіловат потягнув :)
Сэнсэй

Re: Власна енергобезпека

Вс авг 24, 2025 22:33:28

BIS
Заголовки типу "вчені здійснили революційний прорив у розробці акумуляторів" я читаю десь раз на місяць впродовж вже багатьох років :smile:
BIS

Re: Власна енергобезпека

Пн авг 25, 2025 09:13:32

:lol:
Сэнсэй писал(а):Заголовки типу "вчені здійснили революційний прорив у розробці акумуляторів" я читаю десь раз на місяць впродовж вже багатьох років :smile:

На алі вже зараз починають продавати. Ціна правда ну зовсім не маленька :)
Na.jpg

Але IMHO це питання часу. Якщо ціна літієвих визначається ціною літію, то тут такого обмеження не буде. Солі в світі вистачить. Якщо співставний по ємності аккум буде трішки більший і в рази дешевший, то я знайду місце куди його поставити :)
BIS

Re: Власна енергобезпека

Пт сен 05, 2025 14:04:07

Сэнсэй писал(а):Заголовки типу "вчені здійснили революційний прорив у розробці акумуляторів" я читаю десь раз на місяць впродовж вже багатьох років :smile:

Варто було раз подивитись відео про нові батарейки в електромобілях, так ютуб пхає тепер такі відео майже щодня.
З свіжого у тесли нові алюміній-іонні аккуми. На цих аккумах наче скоро буде model 2 за 10-15к$
А тойота продвигає твердотільні аккуми(на протязі 2-3 років обіцяють в авто).
Всі обіцяють зарядку за 5-10 хвилин. Нормальну роботу при мінусових температурах.
Так що вже наступного року може бути цікаво.
Покатаюсь поки на x-trail і поспостерігаю :)
Сэнсэй

Re: Власна енергобезпека

Ср сен 10, 2025 11:49:07

BIS писал(а):Всі обіцяють зарядку за 5-10 хвилин.

Та отож. Уявляю собі: під'їхало на одночасну зарядку 5 автівок, кожній з яких для такої супершвидкої зарядки треба за 10 хвилин зарядити, в середньому, автоакум ємністю 75кВт*год. Тобто, кожній потрібна потужність 450кВт впродовж 10 хвилин. Тому, для 5 одночасних автівок лише на одній заправці треба дати 2,25 МЕГАватти. Нагадаю: потужність київської ТЕЦ-6, яка живить третину Києва, - 500МВт. Коротше, такі революційні методи супершвидкої зарядки батарей потребують повної перебудови всієї енергогенеруючої і розподільної інфраструктури країни. Тому я у профільній темі і писав, що нова ніссанівська технологія e-power виглядає куди більш доцільною: на автівці стоїть, фактично, бензогенератор, що живить електродвигун. Так, це все рівно спалювання традиційного палива, але нічого перебудовувати у масштабах країни не потрібно.
BIS

Re: Власна енергобезпека

Ср сен 10, 2025 16:00:14

Сэнсэй
IMHO буде попит - інфраструктура підтягнеться.
Такі зарядки мають сенс десь на трасі, де дійсно для подорожі треба залити багато і швидко.Технічно високовольтні лінії перетинають трасу в багатьох місцях. Лишається уткнути трансформатор, поставити зарядки і кавовий апарат :mrgreen: Мабуть і ціни за швидкісну зарядку будуть вищі, ніж нічний тариф удома по лічильнику :) Загальне навантаження на мережу лишиться таким же. Ти всеодно забереш енергії з мережі скільки тобі потрібно на подорож. А чи то буде за 10 хвилин, чи за всю ніч десь біля будинку по нічному тарифу... Друге діло, що зі збільшенням кількості електромобілів і навантаження на мережу збільшиться. Потрібна якась державна політика розвитку. Бо мабуть зараз ціна на приєднання "2,25 МЕГАватти" мабуть буде дуже кусатись.
Я дивлюсь на свої потреби. Вважаю, що від наявних сонячних станцій зможу на халяву три сезони кататись.
bykovdima

Re: Власна енергобезпека

Чт сен 11, 2025 11:51:09

Сэнсэй писал(а):
BIS писал(а):Всі обіцяють зарядку за 5-10 хвилин.

Та отож. Уявляю собі: під'їхало на одночасну зарядку 5 автівок, кожній з яких для такої супершвидкої зарядки треба за 10 хвилин зарядити, в середньому, автоакум ємністю 75кВт*год. Тобто, кожній потрібна потужність 450кВт впродовж 10 хвилин. Тому, для 5 одночасних автівок лише на одній заправці треба дати 2,25 МЕГАватти. Нагадаю: потужність київської ТЕЦ-6, яка живить третину Києва, - 500МВт. Коротше, такі революційні методи супершвидкої зарядки батарей потребують повної перебудови всієї енергогенеруючої і розподільної інфраструктури країни. Тому я у профільній темі і писав, що нова ніссанівська технологія e-power виглядає куди більш доцільною: на автівці стоїть, фактично, бензогенератор, що живить електродвигун. Так, це все рівно спалювання традиційного палива, але нічого перебудовувати у масштабах країни не потрібно.

щось ти загнув ))
поточні електрокарі беруть умовні 150квт (більшість до 100, поодинокі випадки більше 150). зарядні станції видають 80/120/160квт, мають не більше 3 портів зарядки. і при одночасній зарядці вони не множать на 3, а ділять на 3 свою потужність :)
BIS

Re: Власна енергобезпека

Чт сен 11, 2025 12:43:53

bykovdima писал(а):щось ти загнув ))
поточні електрокарі беруть умовні 150квт (більшість до 100, поодинокі випадки більше 150). зарядні станції видають 80/120/160квт, мають не більше 3 портів зарядки. і при одночасній зарядці вони не множать на 3, а ділять на 3 свою потужність :)

Ні, мова йде про те що обіцяють в найближчий рік-два. Обіцяють, що за 5-10 хвилин можна буде дозарядити машину на 200-300 км ходу. При витратах скажемо ~20кВт*год на 100 км треба десь порядка 40-60 кВт*год загнати в аккум за ці 5-10 хвилин. Тобто ті цифри потужності, що написав Сэнсэй, адекватні. Подивимось, що нам запропонують виробники автомобілів та зарядок.
Сэнсэй

Re: Власна енергобезпека

Чт сен 11, 2025 14:58:13

BIS писал(а):Друге діло, що зі збільшенням кількості електромобілів і навантаження на мережу збільшиться. Потрібна якась державна політика розвитку

Фантазую: через 10 років кількість електричок з "зарядкою за 10 хвилин" дійде до 80% від всього автопарку. Що робити з цими миттєвими гігаваттами навантаження на мережу? АЕС не здатні оперативно регулювати свою генерацію у режимі "зараз даємо 100% потужності, а через 5 хвилин - 50%", тому їм в пару завжди додавалась більш маневрена генерація ГЕС та ТЕС. Звідси випливає, що поточним перерозподілом потужностей не обійдеться, треба будувати нові АЕСи, ТЕСи і ГЕСи. А це, мабуть, трильйони доларів на таку країну, як наша. Висновок: нездійсненно і економічно недоцільно. Швидкі зарядки великих батарей - еволюційний глухий кут. На сьогодні, коли надшвидкі зарядки за 10 хв можуть бути одиничними, про це ще можна говорити, але при масовому використанні ця технологія помре. Єдиний вихід - якісь новітні генератори енергії на борту машин. Але краще - антигравітація :mrgreen:
Сэнсэй

Re: Власна енергобезпека

Чт сен 11, 2025 15:07:32

Ну, або ж весь світ повинен піти шляхом, який пройшла USB-зарядка для пристроїв: всі втомились від зоопарку зарядок та роз'ємів і на законодавчому рівні прийняли єдиний стандарт USB-C. У Європі, до прикладу. Так і тут: прийняти єдиний стандарт і формфактор автобатарей, їх технологію швидкої автоматизованої заміни на заправках - і тоді немає потреби в швидких одночасних гігаваттах: парк батарей на заправці спокійно собі повільно заряджається, не створюючи ажіотажа в енергомережі, а під'їхавша автівка за хвилини залишає розряджену батарею і отримує іншу заряджену, таку саму. Як на мене - це єдиний шанс для розвитку електричок, до винайдення антигравітації
BIS

Re: Власна енергобезпека

Чт сен 11, 2025 17:49:39

Ну зараз же мережа не падає, коли вмикається 160кВт. Не буде падати і коли вмикатиметься 360 чи 450. Бо загальна потужність мережі в гігаВатах. Наскільки я пам'ятаю з часів, коли робив на обленерго, то увагу диспетчерів привертав тільки пуск деякого обладнання на гірничозбагачувальних комбінатах, та в металургії.
Зараз у нас вже прийняли якесь законодавство про балансуючі потужності. Тобто можна накупити акумуляторів і заробляти на піках в мережі. А в штатах десь бачив у відео вже реально є діюча розподільна генерація, яка керується автоматично видає в піках з дуже велику потужність з тисяч приватних сонячних станцій/аккумів.
Сэнсэй

Re: Власна енергобезпека

Чт сен 11, 2025 21:06:50

BIS писал(а):Не буде падати і коли вмикатиметься 360 чи 450

Я вище наводив простий розрахунок, що одночасна зарядка п'яти "10-хвилинних" батарей створює пік споживання у 2+ Мегаватта. І це ж не самих потужних, лише на 75кВт*год брав. Я завжди на ОККО заправляюсь недалеко від себе, там майже завжди 5 машин одночасно - це норма.
І, знову ж таки, електрички зараз - то крапля у морі автівок з ДВЗ. А ми ж - про майбутнє, де всі на електричках і всі "за 10 хвилин".
BIS

Re: Власна енергобезпека

Пт сен 12, 2025 09:41:29

Сэнсэй писал(а):Я вище наводив простий розрахунок, що одночасна зарядка п'яти "10-хвилинних" батарей створює пік споживання у 2+ Мегаватта. І це ж не самих потужних, лише на 75кВт*год брав. Я завжди на ОККО заправляюсь недалеко від себе, там майже завжди 5 машин одночасно - це норма.
І, знову ж таки, електрички зараз - то крапля у морі автівок з ДВЗ. А ми ж - про майбутнє, де всі на електричках і всі "за 10 хвилин".

Зрозуміло, що збільшення кількості електричок збільшить навантаження на мережу взагалі і додавати потужності генерації доведеться. Одночасно доведеться скорочувати мережу нафтопереробки та перерозподілу нафтопродуктів.

Але беремо 6 автомобілів, що заряджаються по 10 хвилин на потужній зарядці послідовно на протязі години. І беремо ці ж 6 автомобілів, що заряджаються меньшою потужністю на протязі години в паралель. Навантаження на мережу однакове, але в першому випадку зручність для користувачів електричок явно на висоті. Я хочу сказати, що не відбудеться нічого катастрофічного з навантаженням на мережу зі скороченням часу зарядки електрички. Бо по любому після 10 хвилин зарядки автомобіль повинен години 3 кататись, щоб цей заряд використати.
Потім супер швидкі чарджери будуть коштувати дорожче. Користувачі самі будуть обирати, чи зарядитись вночі по повній від розетки, чи десь в дорозі заправитись за 10 хвилин.
Write comments