levsha Ну, в твоём случае они и не нужны. А вот для нежного общения с DSG не помешали бы. Не говорю, что маст хэв, просто реально удобнее. А я провтыкал. Выбрал просто с подогревом баранку, а уже потом увидел в опциях такуюже для DSG с лепестками.
full_brake Putting the car in neutral We all have this common habit of putting the car in neutral at traffic signals. That is a wasted effort as the computer senses that you’re slowing down and putting pressure on the brake pedal, it automatically disengages the both the clutches. It does not burn any extra fuel when you are standstill in “D” or driving mode or “N” or neutral mode at a traffic signal. Most modern cars come with start/stop function which shuts down the engine if it senses that you have come to halt and also starts it as soon as you lift your foot from the brake pedal. This only happens when you’re in “D” mode. This saves extra fuel and also saves your muscle movement while waiting on a traffic signal. Вот, как раз оно - комп распознаёт ваше замедление при нажатии педали тормоза и размыкает оба сцепления. Расход топлива одинаков, если вы стоите на Д или Н. Ну и то, о чем Коля говорил - старт-стоп экономит время и топливо, когда трогаетесь на зелёный.
Always use brake on an incline Unlike torque converter automatic transmissions, the dual-clutch transmissions have two actual clutches in them. If you do not use brake for stopping at an incline, the transmission takes all the load for making sure that the car is standstill at an incline by constantly slipping the clutch. This overheats the components inside and can damage the transmission. Putting the brake disengages both the clutches completely and the vehicle remains standstill without putting any extra effort on the transmission itself.
Этат тема и для варика актуальна. Пользоваться тормозом при движении по наклонным. В новых авто даже есть системы-помощники, которые это делают за вас.
Avoid inching forward during heavy traffic Moving the vehicle by only releasing the brake can do some serious harm to transmission. This way the 1st gear clutch does not get fully engaged and causes more wear to the clutch. Driving this way reduces the life of the clutch by big time. If you are stuck in heavy traffic conditions where driving like this becomes the only option, you should wait and make some space between you and the car in front, this way you will be able to lift the foot off brake pedal completely and will do no harm to the gearbox.
Это о том, что очень вредно тыкаться вперед в тянучке просто отпуская педать тормоза. На варике и автомате это не страшно, а вот у робота происходит частичное смыкание дисков сцепления, что для него вредно. Кстати, поясняет, почему тут так ездят. Не соваются в тянучках, как у нас.
Manual upshifts while braking or vice-versa
Such transmission offers a greater sense of control by letting the driver shift to manual mode where the gears can be shifted by the mode selector itself or from the flappy pedals behind the steering wheel if the car features them. The clutch is still controlled by the computer by sensing the speed of the vehicle along with your foot position on throttle or brake. It has a minimum of two transmission shafts that control odd and even gears respectively. If you’re accelerating, the transmission will think that you will do an upshift and prepares the transmission for it. Instead, if you do a downshift, the transmission takes little longer than usual and sometimes you even feel a jerk. The same happens when you’re braking and the transmission predicts that you will downshift but instead you upshift and this sends the whole dual-clutch set-up in a tizzy. This is very harmful to your dual clutch transmission and should be avoided at all cost.
В двух словах - не клацать вручную не по делу вверх-вниз. Если пробень - просто на первой поставь и ехай. Весьма прикольно, хочу сказать, на тесте пробовал.
Launching the car
Many performance cars with dual clutch have a launch control where the engine rpm holds at a certain point for quicker acceleration. This feature is not often seen in budget cars with dual-clutch transmission because they are not supposed to be in a drag race anyway. Nonetheless, if you still want to do it, you should do it properly. To launch a car with dual-clutch, you should press the brake with your left foot and press the throttle with your right foot and quickly let go of the brake. The critical thing here is to take care that you don’t hold the brake for too long. The clutch takes all the damage trying to move the vehicle forward while you are on the brake. It can cause major damage to your transmission.
Ну а это вообще не для нас, ИМХО. Ни Куга, ни Шкодьяк - не спорткары. Им двушек и без лонч-контроля за глаза для живой езды. Баловаться, представляя себя за рулём Х5 не вижу смысла.
Зы. Кстати, есть куча русскоязычных роликов на эту тему. Например, вот:
full_brake писал(а):Уважаемый Костя, спасибо за time and effort. А ролик внизу, после текста с инженером тоже что и в тексте?
Да, в ролике он все то же самое говорит. Текст более тезисно и красиво написан. А вообще, друг на Супербе с ноября катает. 2.0 дизель с мокрой DSG7. Сказка.
Та воно,куме, коли як. Сыну жены в Кракове квартиру сдали ребята с условием взять их Гольф 2006 (по моему) года, 200 тыс. пробег ДСГ без проблем. Тут как с вариато рому меня гавкнулся а ми ллионы ездят без проблем. Техника, однако
The reveal of the Tesla Model Y is planned for 15 March 2019, with production mooted to begin in 2020 at the American company's plant in Fremont, California, CEO Elon Musk has announced.